NOM DE L'ACTIVITAT: Juga a descobrir Bèlgica!
INTRODUCCIÓ
Hem creat un Jclic per treballar diferents temes que surten al nostre bloc. L’activitat va dirigida a alumnes d’Educació Primària i consta de 5 exercisis on es treballa la gastronomia típica de Bèlgica, les diferents zones amb la seva bandera, les llengües que es parlen a les diferents regions i també hi ha una activitat relacionada amb un persoantge de dibuixos animats, en Tintín.
OBJECTIUS I COMPETÈNCIES
Els objectius principals d’aquesta activitat són:
- Utilitzar diversos llenguatges per expressar i comunicar els continguts de l’àrea de forma personal i creativa, seleccionar i interpretar dades expressades per mitjà de codis diversos (lingüístics, numèrics, gràfics) i reflexionar sobre el propi procés d’aprenentatge.
- . Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i el material relacionat amb l’experimentació i el treball de camp, tant com a eines per obtenir informacions, com a instruments per aprendre i compartir coneixements.
Les competències bàsiques són:
- Identificar, localitzar i descriure les principals característiques naturals, humanes i socials d’un territori utilitzant conceptes i procediments geogràfics.
- Utilitzar críticament fonts d’informació que usin diferents tipus de suport per observar i analitzar l’entorn.
- Comunicar idees i informacions de manera oral, escrita, visual i utilitzant les TIC per informar, per convèncer i per dialogar.
- Utilitzar habilitats per a la recollida i tractament de la informació.
DESENVOLUPAMENT
El Jclic consta de 5 activitats i hem volgut que es treballessin diferents temes del bloc. Tota la informació que surt als diferents jocs, surt al bloc. Depenent dels ordinadors que dispongueu, l’activitat es pot fer individualment o per parelles. Abans de començar amb les activitats, es recomana als nens que es mirin el bloc.
A la primera activitat hi trobaran un mapa on han de distingir les 3 zones de Bèlgica (flamenca, francesa i germanòfona) i la seva capital (Brussel·les). La segona activitat, consisteix relacionar les diferents zones amb la seva bandera. Pel que fa a la tercera activitat, trobarem diferents frases amb buitson hauran de completar quina llengua parlen a cada regió. A la quartat activitat es treballa la gastronomia típica a partir d’una sopar de lletres, on els nens han de trobar diferents aliments. A l’última activitat, hem volgut fer una activitat més divertida i hem fet un trencaclosques amb un dibuix d’en Tintín i els alumnes han d’endevinar quin personatge és.
AVALUACIÓ
Les diferents activitats s’avaluaran a partir dels resultats obtinguts al Jclic, l’actitud que han tingut mentre feien les activitats i es valorarà la participació dels alumnes (si han tingut algun dubte, si han ajudat a algun company...).
INTRODUCCIÓ
Hem creat un Jclic per treballar diferents temes que surten al nostre bloc. L’activitat va dirigida a alumnes d’Educació Primària i consta de 5 exercisis on es treballa la gastronomia típica de Bèlgica, les diferents zones amb la seva bandera, les llengües que es parlen a les diferents regions i també hi ha una activitat relacionada amb un persoantge de dibuixos animats, en Tintín.
OBJECTIUS I COMPETÈNCIES
Els objectius principals d’aquesta activitat són:
- Utilitzar diversos llenguatges per expressar i comunicar els continguts de l’àrea de forma personal i creativa, seleccionar i interpretar dades expressades per mitjà de codis diversos (lingüístics, numèrics, gràfics) i reflexionar sobre el propi procés d’aprenentatge.
- . Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i el material relacionat amb l’experimentació i el treball de camp, tant com a eines per obtenir informacions, com a instruments per aprendre i compartir coneixements.
Les competències bàsiques són:
- Identificar, localitzar i descriure les principals característiques naturals, humanes i socials d’un territori utilitzant conceptes i procediments geogràfics.
- Utilitzar críticament fonts d’informació que usin diferents tipus de suport per observar i analitzar l’entorn.
- Comunicar idees i informacions de manera oral, escrita, visual i utilitzant les TIC per informar, per convèncer i per dialogar.
- Utilitzar habilitats per a la recollida i tractament de la informació.
DESENVOLUPAMENT
El Jclic consta de 5 activitats i hem volgut que es treballessin diferents temes del bloc. Tota la informació que surt als diferents jocs, surt al bloc. Depenent dels ordinadors que dispongueu, l’activitat es pot fer individualment o per parelles. Abans de començar amb les activitats, es recomana als nens que es mirin el bloc.
A la primera activitat hi trobaran un mapa on han de distingir les 3 zones de Bèlgica (flamenca, francesa i germanòfona) i la seva capital (Brussel·les). La segona activitat, consisteix relacionar les diferents zones amb la seva bandera. Pel que fa a la tercera activitat, trobarem diferents frases amb buitson hauran de completar quina llengua parlen a cada regió. A la quartat activitat es treballa la gastronomia típica a partir d’una sopar de lletres, on els nens han de trobar diferents aliments. A l’última activitat, hem volgut fer una activitat més divertida i hem fet un trencaclosques amb un dibuix d’en Tintín i els alumnes han d’endevinar quin personatge és.
AVALUACIÓ
Les diferents activitats s’avaluaran a partir dels resultats obtinguts al Jclic, l’actitud que han tingut mentre feien les activitats i es valorarà la participació dels alumnes (si han tingut algun dubte, si han ajudat a algun company...).
Premeu AQUÍ per ACCEDIR al J.CLIC!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada