NOM DE L'ACTIVITAT: Treballem Bèlgica!
INTRODUCCIÓ
Els alumnes, per acabar de treballar tot el contingut del bloc, faran grup cooperatius de 4 persones. Cada membre se centrarà amb una de les pestanyes i després l’explicaran a la resta del grup. A continuació, entre tots faran una enquesta, d’entre 10 i 15 preguntes curtes, i se l’intercanviaran amb un altre grup. D’aquesta manera, sabran si tots han treballat cada part. L’activitat va dirigida a alumnes de Cicle Superior d’Educació Primària.
OBJECTIUS I COMPETÈNCIES DE L'ACTIVITAT
Els objectius principals d’aquesta activitat són: Utilitzar diversos llenguatges per expressar i comunicar els continguts de l’àrea de forma personal i creativa, seleccionar i interpretar dades expressades per mitjà de codis diversos (lingüístics, numèrics, gràfics) i reflexionar sobre el propi procés d’aprenentatge.
Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa i dialogant, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres, respectant els principis bàsics del funcionament democràtic.
Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i el material relacionat amb l’experimentació i el treball de camp, tant com a eines per obtenir informacions, com a instruments per aprendre i compartir coneixements.
Les competències bàsiques són: Conèixer i comprendre el context natural, social, cultural i tecnològic on està immers.
Participar en la vida col·lectiva de la classe, l’escola i la localitat, posant en pràctica habilitats socials que afavoreixen les relacions interpersonals.
Expressar idees i organitzar informacions de manera eficaç i intel·ligible sobre espais, fets, problemes i fenòmens geogràfics, històrics, socials, naturals i tecnològics.
Utilitzar habilitats de planificació del treball.
Utilitzar el pensament crític i creatiu per a l’anàlisi de la informació, la resolució de problemes i la presa de decisions.
Com ja hem explicat a la introducció, aquesta activitat es durà a terme amb grup de 4 persones. El temps que necessitaran per realitzar-la serà de 2 hores, ja que amb una hora el temps seria massa just per poder treballar correctament. A cada alumne se li assignarà una de les pestanyes del bloc, és a dir, un membre treballarà el Com és?, l’altre el De què viuen?, l’altre se centrarà amb el Com ha canvia? i per últim, un altre membre farà l’apartat de Futurs Possibles. Un cop assignada quina pestanya haurà de treballar cada alumne, tindrà 25 minuts per llegir-la i treballar la seva part. Un cop han acabat, tindran 45 minuts perquè tots els membres puguin explicar la seva part a la resta del grup, és a dir, que cada membre tindrà 10 minuts per explicar la pestanya que se li havia assignat. A continuació, tindran 15 minuts per preparar entre tots les preguntes que els hi passaran als altres grups. Tot seguit, cada grup respondrà una enquesta entre tots els membres, per fer-ho disposaran de 25 minuts. Per acabar l’activitat, els últims 10 minuts faran una reflexió en veu alta, per saber si els grups han funcionat bé, si els ha agradat fer aquest exercici...
L’avaluació d’aquesta activitat es dura a terme de dues maneres diferents: Els alumnes faran una petita autoavaluació comentant com ha funcionat el grup, si tothom ha fet la part que li pertocava, si han treballat correctament i si els resultats que han obtingut eren els que tenien pensats.
D’altra banda, el professor o la professora, tindrà en compte l’opinió dels alumnes però també avaluarà el resultat de les enquestes i el funcionament dels grups, a partir del que hagin observat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada