NOM ACTIVITAT: Preparació de diferents classes de bombons.
INTRODUCCIÓ
Per tal de treballar una mica la gastronomia de Bèlgica a la següent activitat consisteix en la preparació d'un dels seus productes estrella: els bombons. En aquest cas els farem d'una manera molt senzilla per tal de que els nens des de cicle inicial fins a cicle superior els pugin realitzar. Per tal de poder desenvolupar l'activitat s'hauran de fer tres grups per tal de treballar els tres tipus de xocolata amb els diferents ingredients escollits prèviament.
Ingredients:
- 2 taules de xocolata blanca.
- 2 taules de xocolata negre.
- 2 taules de xocolata amb llet.
- Cereals d'arròs inflat.
- Diferents varietats de fruits secs (a escollir amb els nens).
Preparació:
- Es desfan totes les taules de xocolata al microones en diferents bols.
- Amb les xocolates desfetes se'ls hi afegeixen els diferents cereals i els fruits secs depenent del que cada grup vulgui (n'han de fer de diferents).
- Un com barrejats amb dues culleretes petites han d'anar fent rodones sobre de la safata en la qual prèviament s'ha de posar un paper de film, perquè quan s'assequin no es trenquin.
- Deixar-los assecar durant 20-30min.
- Finalment se'ls poden intercanviar i menjar entre tots.
Els objectius principals d’aquesta activitat són:
- Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa i dialogant, argumentant les pròpies opinions i contrastant-les amb les dels altres, respectant els principis bàsics del funcionament democràtic.
- Utilitzar la llengua com a eina per construir coneixement, per comunicar-lo i per compartir-lo amb els altres, a partir del desenvolupament de les competències comunicatives pròpies de l’àrea (descripció, explicació, justificació, interpretació i argumentació).
- Apreciar el gaudi que comporta arribar a trobar explicacions racionals dels fets i problemes que s’identifiquen en el nostre entorn i de la utilitat de l’aplicació de procediments i actituds científiques.
- Plantejar-se preguntes que puguin ser objecte d’investigació.
- Utilitzar habilitats de planificació del treball.
- Utilitzar el pensament crític i creatiu per a l’anàlisi de la informació, la resolució de problemes i la presa de decisions.
DESENVOLUPAMENT
La mestre és molt important en aquesta activitat. Ha de ser l'encarregada de desfer la xocolata per tenir-la preparada per l'hora de realitzar l'activitat. També s'ha d'encarregar de buscar els ingredients i materials necessaris per poder dur-la a terme de la millor manera possible. El temps aproximat per desenvolupar l'activitat és d'una hora, depenent del temps que necessiti la xocolata per posar-se dura.
Per poder fer l'avaluació d'aquesta activitat a classe la tutora ha de marcar uns ítems i després realitzar una taula i marcar si s'han assolit o no, Aquesta taula es respondrà per cada grup. Els ítems a observar són els següents:
- Material:- El comparteixen entre el grup?- El respecten i no el fan malbé?
- Dins del grup:- S'ajuden els uns als altres?- Hi ha faltes de respecte?- Es reparteixen la feina?- Tots hi participen?- Han aconseguit realitzar tota la feina correctament?
- Com a grup classe:- Han seguit correctament les indicacions del mestre/a?- Els hi ha agradat el que han fet els companys?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada