INTRODUCCIÓ:
Per tal de fer aquesta WebQuest, us proposem que feu grups de tres, d'aquesta manera la cerca d'informació per tal de resoldre les diferents qüestions que se us plantejaran us serà més senzilla.
L'objectiu principal d'aquesta activitat és treballar tot el que fa referència a l'apartat "De què viuen" del nostre bloc, per tant, les preguntes a resoldre faran referència als diferents sectors de producció i les principals fonts d'ingressos de Bèlgica. L'únic material que es necessita per a realitzar-la és un ordinador amb accés a Internet i un espai ampli per tal que els tres components de cada grup puguin treballar de manera cooperativa, tranquila i en diàleg les diferents qüestions.
OBJECTIUS I COMPENTÈNCIES DE L'ACTIVITAT:
Els objectius principals d’aquesta activitat són:
- Plantejar-se, identificar i resoldre interrogants i problemes relacionats amb fenòmens i elements significatius de l’entorn natural, social i cultural, utilitzant estratègies de cerca i tractament de la informació, i analitzar els resultats i plantejar solucions alternatives als problemes.
- Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa i dialogant, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres, respectant els principis bàsics del funcionament democràtic.
- Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i el material relacionat amb l’experimentació i el treball de camp, tant com a eines per obtenir informacions, com a instruments per aprendre i compartir coneixements.
- Utilitzar diversos llenguatges per expressar i comunicar els continguts de l’àrea de forma personal i creativa, seleccionar i interpretar dades expressades per mitjà de codis diversos (lingüístics, numèrics, gràfics) i reflexionar sobre el propi procés d’aprenentatge.
- Identificar els principals elements de l’entorn natural, social i cultural, analitzar la seva organització i les seves característiques i interaccions.
Les competències bàsiques són:
- Identificar, localitzar i descriure les principals característiques naturals, humanes i socials d’un territori utilitzant conceptes i procediments geogràfics.
- Identificar informacions rellevants de l’àrea en textos que utilitzen diferents canals comunicatius i de procedències diverses.
- Utilitzar habilitats per a la recollida i tractament de la informació.
- Utilitzar el pensament crític i creatiu per a l’anàlisi de la informació, la resolució de problemes i la presa de decisions.
- Dissenyar i aplicar projectes individuals i col·lectius de manera responsable i creativa.
- Comunicar idees i informacions de manera oral, escrita, visual i utilitzant les TIC per informar, per convèncer, per dialogar.
DESENVOLUPAMENT
Per fer aquesta WebQuest dividirem la classe en petits grups de tres, que durant tres hores repartides en una setmana aniran treballant-la. Si el docent creu necessari ampliar aquestes hores, haurà d’agafar d’alguna altre classe, però en un principi creiem que aquestes són les justes i necessàries. Per portar-la a terme amb un docent a la classe fariem prou.
AVALUACIÓ
Per avaluar les diferents activitats del WebQuest es tindran en compte els aspectes següents:
- Els resultats obtinguts del qüestionari de l’Activitat 1.
- La presentació del mural de l’Activitat 2: el material que han utilitzat, la participació i l’ogranització dels diferents membres del grup i els recursos que han fet servir.
- Els alumnes faran una petita autoavaluació comentant el funcionament del grup de treball, si tothom ha participat i ha fet la part que li tocava i si els resultats que han obtingut eren els esperats.
- La utlització del Bloc: http://belgica-brusseles-bruges.blogspot.com/p/activitat-4.html per a l’obtenció de la informació.